NF01: Motivació i aprenentatge en persones en situació de dependència
L'aprenentatge humà
L'aprenentatge humà
Accedeix a l'enllaç: la aventura del saber. Serie documental. La mente humana. Psicología del aprendizaje
Es de caràcter obligatori la resposta a dues qüestions i la part de completa. Aquesta activitat es pot fer en parella
- Què vol dir aprendre?
- Quines són les característiques de l'aprenentatge?
- Com comencem a aprendre?
- Què vol dir aprendre per associació?
- Quins són els primers estudiosos (fisiòlegs, psicòlegs,...) que van estudiar l'aprenentatge i quines són les seves conclusions després de les seves experimentacions? (Paulov, Skinner)
- Què va descobrir Paulov respecte a l'aprenentatge humà?
- Com s'arriba al comportament operatiu?
- Què va descobrir Skinner (amb l'experiment de la rata) respecte a l'aprenentatge de les conductes complexes?
- Què vol dir aprendre per reforç?
- El reforç constant, continuat o mantingut es efectiu?
- Com poden ser els reforços?
- Què vol dir una conducta condicionada? Com es manifesta?
- Què es l'encadenament i com es produeix l'aprenentatge per encadenament?
- Es possible la modificació de l'aprenentatge?. Com es possible?
- El càstig es efectiu? Quins són els inconvenients del càstig? Què pot generar el càstig perllongat?
- Segons la teva opinió: Què es millor, el càstig o el reforç?. Justifica la teva resposta
- Què vol dir aprendre per observació?
Per pensar:
- La actitud más importante que se puede formar es el deseo de seguir aprendiendo. John Dewey (filósofo, pedagogo y psicólogo estadounidense, 1859-1952
Completa:
- Disposem de Percepció per...
- Disposem d'Intel.ligència per...
- Disposem de Memòria per...
- Disposem de Personalitat per...
- Cal respondre a dues qüestions i la part de completa.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada