diumenge, 8 de setembre del 2024

BLOC 01_NF01: Motivació i aprenentatge en l'atenció psicosocial. L'aprenentatge humà

NF01: Motivació i aprenentatge en persones en situació de dependència
L'aprenentatge humà

Accedeix a l'enllaç: la aventura del saber. Serie documental. La mente humana. Psicología del aprendizaje
Es de caràcter obligatori la resposta a dues qüestions i la part de completa. Aquesta activitat es pot fer en parella
  • Què vol dir aprendre?
  • Quines són les característiques de l'aprenentatge?
  • Com comencem a aprendre?
  • Què vol dir aprendre per associació?
  • Quins són els primers estudiosos (fisiòlegs, psicòlegs,...) que van estudiar l'aprenentatge i quines són les seves conclusions després de les seves experimentacions? (Paulov, Skinner)
  • Què va descobrir Paulov respecte a l'aprenentatge humà?
  • Com s'arriba al comportament operatiu?
  • Què va descobrir Skinner (amb l'experiment de la rata) respecte a l'aprenentatge de les conductes complexes?
  • Què vol dir aprendre per reforç?
  • El reforç constant, continuat o mantingut es efectiu?
  • Com poden ser els reforços?
  • Què vol dir una conducta condicionada? Com es manifesta? 
  • Què es l'encadenament i com es produeix l'aprenentatge per encadenament?
  • Es possible la modificació de l'aprenentatge?. Com es possible?
  • El càstig es efectiu? Quins són els inconvenients del càstig? Què pot generar el càstig perllongat?
  • Segons la teva opinió: Què es millor, el càstig o el reforç?. Justifica la teva resposta
  • Què vol dir aprendre per observació? 
Per pensar:
  • La actitud más importante que se puede formar es el deseo de seguir aprendiendo. John Dewey (filósofo, pedagogo y psicólogo estadounidense, 1859-1952   
Completa:
  1. Disposem de Percepció per...
  2. Disposem d'Intel.ligència per...
  3. Disposem de Memòria per...
  4. Disposem de Personalitat per...

  • Cal respondre a dues qüestions i la part de completa.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada