En aquesta part es treballarà un dels blocs d’un
programa d’educació emocional destinat a nens o joves amb discapacitat intel.lectual lleu o moderada. Cal que agafeu un dels següents blocs
d’intervenció:
Autoconsciència emocional
Control emocional
Aprofitament productiu de les
emocions
I el.laboreu
una sessió de treball en relació a un dels blocs d’intervenció escollit.
Per ajudar-vos tingueu en compte algunes d’aquestes propostes que us poden
ser útils per a cadascún dels blocs d’intervenció:
Autoconsciència emocional:
Sessió 1. Anomenar sentiments: proposta de realització de les cartes de les emocions: joc de cartes amb diferents emocions o amb emocions oposades.
Sessió 2. Identificar i
etiquetar sentiments tant d’un mateix com dels altres: proposta d'un memory emocional.
Sessió 3. Valorar els
sentiments: proposta de realització d'un termòmetre emocional, reconéixer en dibuixos, pel.lícules, fotografies
estats d’ànim,
Sessió 4. Expressar sentiments: proposta de realització d'un dau dels sentiments
(si surt 1- expresem tristesa, si surt 2- expresem alegria, si surt 3-
expresem enuig, si surt 4 expresem sorpresa)
Sessió 5. Recordar situacions
en les que vas experimentar sentiments positius: proposta de realització d'un fotograma amb el nom te’n recordes?
Sessió 1. Control de les
emocions negatives: la tècnica del
semàfor.
Sessió 2. Stop agressió (estratègies per allunyar-se de
situacions que produeixen massa tensió).
Sessió 3. Escollir pensaments
i relacionar-los amb els sentiments (els records feliços com...un casament aporten alegria; les imatges
de la natura com...una muntanya aporten tranquilitat i pau),
Sessió 4. Relacionar
pensaments- emocions (quan penso ... sento...),
Sessió 5. Relacionar
pensaments- emocions- actuació (quan penso... sento... actuo...),
Sessió 6. El contagi de les
emocions (el virus eh!moció),
Sessió 7. Identificar les
situacions que m’han fet sentir bé/malament (moment Instant à Un moment en que em vaig sentit... emocionat, asombrat,
avergonyit, espantat, ...)
Aprofitament productiu de les emocions:
Sessió 1. control de la
impulsivitat: la tècnica de la tortuga.
Sessió 2. Saber demanar i
prestar ajuda: realització de l’auca de l’ajuda (com a suport pots utilitzar gestos o una imatge per demanar
ajuda i una imatge que expressi: jo puc ajudar), o tarjetes identificatives
relacionades amb l’habilitat de prestar
ajuda: tarjetes Què faries
tú si... i tarjetes identificatives relacionades amb l’habilitat de demanar ajuda: tarjetes
Què puc fer si.... Ex: Què faries tu si veus a un company que va carregat amb molts llibres.
Sessió 3. saber comunicar el
que sentim de manera adequada: la tècnica de NEMO.
Sessió 4. afavorir estats
d’ànim positius: proposta de realització de la ruleta emocional: 10 claus per a ser feliç.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada