diumenge, 25 d’abril del 2021

UF04_NF10. ENTRENAMENT EN HABILITATS SOCIALS. L'ENTRENAMENT EN HABILITATS SOCIOEMOCIONALS.



En aquesta part es treballarà un dels blocs d’un programa d’educació emocional destinat a nens o joves amb discapacitat intel.lectual lleu o moderada. Cal que agafeu un dels següents blocs d’intervenció:
Autoconsciència emocional
Control emocional
Aprofitament productiu de les emocions

I el.laboreu una sessió de treball en relació a un dels blocs d’intervenció escollit.
Per ajudar-vos tingueu en compte algunes d’aquestes propostes que us poden ser útils per a cadascún dels blocs d’intervenció:

Autoconsciència emocional:
Sessió 1. Anomenar sentiments: proposta de realització de les cartes de les emocions:  joc de cartes amb diferents emocions o amb emocions oposades. 
Sessió 2. Identificar i etiquetar sentiments tant d’un mateix com dels altres: proposta d'un memory emocional. 
Sessió 3. Valorar els sentiments: proposta de realització d'un termòmetre emocional, reconéixer en dibuixos, pel.lícules, fotografies estats d’ànim,
Sessió 4. Expressar sentiments: proposta de realització d'un dau dels sentiments (si surt 1- expresem tristesa, si surt 2- expresem alegria, si surt 3- expresem enuig, si surt 4 expresem sorpresa)
Sessió 5. Recordar situacions en les que vas experimentar sentiments positius: proposta de realització d'un fotograma amb el nom te’n recordes?

















Control emocional:
Sessió 1. Control de les emocions negatives: la tècnica del semàfor.
Sessió 2. Stop agressió (estratègies per allunyar-se de situacions que produeixen massa tensió). 
Sessió 3. Escollir pensaments i relacionar-los amb els sentiments (els records feliços com...un casament aporten alegria; les imatges de la natura com...una muntanya aporten tranquilitat i pau),
Sessió 4. Relacionar pensaments- emocions (quan penso ... sento...),
Sessió 5. Relacionar pensaments- emocions- actuació (quan penso... sento... actuo...),
Sessió 6. El contagi de les emocions (el virus eh!moció),
Sessió 7. Identificar les situacions que m’han fet sentir bé/malament (moment Instant à Un moment en que em vaig sentit... emocionat, asombrat, avergonyit, espantat, ...)







Aprofitament productiu de les emocions:
Sessió 1. control de la impulsivitat: la tècnica de la tortuga.
Sessió 2. Saber demanar i prestar ajuda: realització de l’auca de l’ajuda (com a suport pots utilitzar gestos o una imatge per demanar ajuda i una imatge que expressi: jo puc ajudar), o tarjetes identificatives relacionades amb l’habilitat de prestar ajuda: tarjetes Què faries tú si... i tarjetes identificatives relacionades amb l’habilitat de demanar ajuda: tarjetes Què puc fer si....  Ex: Què faries tu si veus a un company que va carregat amb molts llibres.
Sessió 3. saber comunicar el que sentim de manera adequada: la tècnica de NEMO.
Sessió 4. afavorir estats d’ànim positius: proposta de realització de la ruleta emocional: 10 claus per a ser feliç.









Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada