diumenge, 25 d’abril del 2021

UF04_NF10. VALORACIÓ DE LA COMPETÈNCIA SOCIAL. MODEL DE COMPETÈNCIES EMOCIONALS.


La competència social
Entenem per competència social la capacitat per mantenir bones relacions amb les altres persones.
Dins del model de competències emocionals correspón a la cuarta competència:




Les microcompetències que inclou la competència social són: 


Dominar les habilitas socials bàsiques. La primera habilitat bàsica és escoltar. Sense la escolta difícilment es pot passsar a les altres: saludar, acomiadar-se, donar les gràcies, demanar un favor, manifestar agraïment, demanar disculpes, guardar el torn, mantenir una actitud dialogant,...
Respecte pels altres. És la intenció d’acceptar i apreciar les diferències individuals i grupals i valorar els drets de totes les persones.

Practicar la comunicació receptiva. És la capacitat per atendre als altres tant en la comunicació verbal i no verbal per a rebre els missatges amb precisió.

Practicar la comunicació expressiva. És la capacitat per iniciar i mantenir conversacions, expressar els propis pensaments i sentiments amb claredat, tant en comunicació verbal com no verbal, i demostrar als altres que han estat bé compresos.




Compartir emocions. Suposa consciència de l’estructura i naturalesa de las relacions i de que aquesta estructura i naturalesa venen definides pel grau de sinceritat expressiva, el grau de reciprocitat o simetria en la relació.

Comportament pro-social i cooperació. És la capacitat per a realitzar accions a favor d’altres persones, sense que l’hagin sol.licitat. Té elements en comú amb l’altruïsme.

Assertivitat. Suposa mantenir un equilibri entre agressivitat i passivitat. Això implica la capacitat per a defensar i expressar els propis drets, opinions i sentiments, al mateix temps que es respecta als altres, amb les seves opinions i drets.



Prevenció i solució de conflictes. És la capacitat per identificar, anticipar-se o afrontar resolutivament conflictes socials i els problemes interpersonals.

Capacitat per a gestionar situacions emocionals. És la capacitat per a reconduir situacions emocionals en contexts socials. Es tracta d’activar estratègies de regulació emocional.






Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada